18 June 2010
Edicions anteriors
Comments: 0

El V PremiTIC s’acomiada amb una jornada sobre TIC i innovació educativa

• La novetat ha estat la presentació de dos estudis sobre TIC i Inclusió realitzats mitjançant una enquesta on line a més de 300 professors.

• Més de 150 persones van assistir a l’acte celebrat a l’auditori el Caixa Fòrum de l’Obra Social “la Caixa”.

La cinquena edició dels PremiTIC, organitzada per la Fundació Impuls, es van lliurar ahir en una Jornada celebrada al Caixa Fòrum de l’Obra Social “la Caixa”. Al llarg de la tarda es van presentar dos estudis sobre Innovació educativa i Inclusió i es va fer entrega dels trofeus als guanyadors i finalistes de les diverses categories. A l’esdeveniment van assistir més de cent cinquanta persones, entre premiats, finalistes, professionals de l’educació i personalitats del sector educatiu.

El Sr Jordi Vivancos, responsable del “Servei TAC” del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, va ser l’encarregat d’obrir la III Jornada TIC i INNOVACIÓ EDUCATIVA. Amb un discurs inaugural on va destacar la trajectòria d’un premi que, després de cinc edicions, s’ha consolidat com tot un referent en el sector educatiu. També va incidir en com el concurs contribueix a complir algunes de les línies estratègiques del Departament d’Educació com són la integració curricular de les TIC a l’aula i l’atenció dels alumnes amb necessitats educatives especials. En acabar Vivancos, va voler agrair a Impuls seva contribució a l’educació i felicitar per l’èxit de la convocatòria.

A continuació el Dr Albert Sangrà, director acadèmic de l’eLearn Center de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) i director del Màster Universitari en Educació i TIC (e-learning), va oferir la conferència “Ensenyar amb les TIC: crear i gestionar ecosistemes d’aprenentatge “. Sangrà va destacar la necessitat de fer un esforç entre tots els agents implicats en l’educació per a “deconstruir” el model educatiu actual amb la finalitat de “reconstruir” un nou entorn d’aprenentatge més centrat en la persona i en el seu desenvolupament continuat “al llarg a llarg de la vida “.

Després d’una petita pausa, Albert Cortés, coordinador del Premi TIC i director de projectes de Fundació Impuls, va fer una breu presentació de la Fundació Impuls i va donar pas a José Manuel López, coordinador de l’estudi “Conviccions i hàbits en l’ús de les TIC a l’aula “.

L’estudi, realitzat a partir de més de 300 enquestes, compara els resultats dels participants del Premi amb els del claustre dels seus centres. Entre algunes de les conclusions destacades trobem com els professors que utilitzen les TIC amb una major implicació i coneixement, produint recursos i activitats per als seus alumnes, aprofiten millor els esforços que les diferents institucions educatives duen a terme en matèria de formació en innovació, creació de recursos educatius TIC i millora de les dotacions a les escoles. Una de les estratègies recomanades a l’estudi per portar la innovació a l’escola i optimitzar els recursos dedicats és promoure que els professors “expectants” i “consumidors” TIC comencin a ser “productors” TIC de recursos propis i contextualitzats. Finalment va animar a l’Administració, els centres i les editorials a col.laborar en aquest canvi de mentalitat.

A continuació Teisa Dalmau i Ismael Franco van presentar l’estudi “Inclusió en els centres educatius”. L’estudi proposa diverses estratègies per formar i sensibilitzar la comunitat educativa a favor de l’escola inclusiva:

- Incrementar la formació del professorat
- Campanyes de sensibilització i informació
- Revisar el model organitzatiu dels centres per optimitzar els recursos disponibles
- Potenciar l’ús de les TIC i la creació de xarxes per a compartir bones pràctiques.

ACTE DE CLOENDA DEL V PremiTIC

Després de la presentació dels estudis, Alba Serra, representant de la Fundació Impuls i conductora de l’acte, va donar pas al lliurament de premis i l’acte de cloenda del V Premi TIC, presidit per Isabel Costa, presidenta del patronat de la Fundació Impuls ; Albert Sòria, subdirector general de la Fundació la Caixa, Albert Buixadé, director de Vodafone Catalunya; Jaume Vicens, director comercial de l’Editorial Vicens Vives i Felio Vilarubias, Secretari del Patronat de la Fundació Talita.

Tot seguit va tenir lloc el lliurament de premis als finalistes que van rebre un petit trofeu commemoratiu i un portàtil. Després, va arribar el moment més esperat de l’esdeveniment:

• Els guanyadors del Premi Impuls – Fundació Vodafone al projecte més innovador va ser per M ª Isabel Martínez i Ginés Ciudad Real del Col.legi Virgen de la Cabeza (Andújar) pel projecte Bloc Orientació Andújar. Per primer any, l’organització dels premis va decidir atorgar un accèssit al CEIP Mestres Muntanya de Granollers pel projecte “A TIC TOCAR“.

• El guanyador del Premi Talita-Impuls amb NEE va ser Xaime Varela Sieiro de l’IES Chano Piñeiro de Forcarei pel projecte Proxecto 7 1.

• Finalment, el guanyador de la V edició del PremiTIC, dotat amb 3.000 euros per al professor i 6.000 euros en material informàtic per al centre, va ser per a Mario Gómez del Col.legi Internacional Lope de Vega de Benidorm pel projecte TMI: tabajar MONOGRÀFIC DE RECERCA .