25 November 2015
Category:
Premi Impuls
Comments: 0

Més de 600 assistents a la V Jornada d’Innovació Educativa de la Fundació Impuls

La V Jornada d’Innovació Educativa organitzada per la Fundació Impuls va tenir lloc a l’aula magna de l’IESE el passat dissabte 21 de novembre. L’acte, al qual van assistir més de 600 persones entre professionals de l’educació, autoritats, premiats i finalistes, es va inaugurar amb la conferència de Richard Gerver, referent mundial en innovació educativa i autor de dos aclamats best-sellers: “Crear hoy la escuela del mañana” (Ediciones SM) i “El Cambio: aprende a quererlo, aprende a liderarlo” (Editorial Conecta).

Les seves idees sobre innovació, lideratge i educació són úniques i han inspirat milers de persones arreu del món. A més, ha treballat assessorant diferents governs i corporacions a nivell internacional com Google, UK Sport, Microsoft o Telefónica, entre d’altres.  A l’esdeveniment van assistir més de sis-centes persones, entre premiats, finalistes, professionals de l’educació i personalitats del sector educatiu.

Gerver va ser l’encarregat d’obrir la Jornada amb la conferència “Tomorrow belongs to those who prepare for it!” en la qual va destacar pel seu entusiasme a l’hora d’explicar als assistents la importància “dels canvis i donar confiança als alumnes, que no tinguin por als canvis i es puguin preparar per al futur. El món canvia a una velocitat més gran que els col·legis i els alumnes s’han de preparar per això”.

A continuació, Gerver va participar a una taula rodona amb diversos professors on va oferir el seu punt de vista sobre els adolescents d’avui dia, l’actitud dels professors, l’ajuda de les noves tecnologies i, sobretot, la màgia de l’educació, la màgia que s’ha de fer a l’hora d’educar i que ajudarà a que es produeixin aquells canvis dels quals va parlar durant la seva conferència.

ACTE DE LLIURAMENT DEL VII Premi Impuls

Després de la taula rodona, va tenir lloc el lliurament de premis i l’acte de cloenda del VII Premi Impuls, presidit per Maria Dolores Casas, presidenta del patronat de la Fundació Impuls.

Tot seguit va tenir lloc el lliurament de premis als guanyadors que van rebre un petit trofeu commemoratiu, començant pels accèssits:

• Accèssit a la millor experiència d’aprenentatge cooperatiu a l’aula per al projecte VIAJE EN EL TIEMPO del CEIP A Rúa (Cangas) presentat per l’Ana Mª Fernández, dotat amb 600 euros i una tablet.
  • Accèssit a la millor experiència d’integració de les TIC a l’aula per TRABAJAMOS LOS CABALLOS del CEIP Balaídos (Vigo) presentat per el Rubén Molinero, dotat amb 600 euros i una tablet.
  • Accèssit a la millor experiència d’atenció a la diversitat a l’aula per al Centro de Formación Padre Piquer (Madrid) amb el seu projecte AULAS COOPERATIVAS MULTITAREA presentat per Gregorio Casado, dotat amb 600 euros i una tablet.

Finalment, es va deixar per el final el lliurament dels premis als millors projectes de centre i d’aula d’aquesta edició del Premi Impuls:

• El millor projecte de centre va anar a Lleida, a l’IES Torre Vicens, amb el treball “Implicat+ amb la Carta de la Terra” presentat per la Mª del Mar Lluelles, dotat amb 1.500 euros per la professora i 1.500 euros en dotació econòmica dirigida a impulsar el desenvolupament del projecte.
  • El VII Premi Impuls a l’experiència didàctica més innovadora, va guanyar el projecte “Fem resums amb la Prehistòria” del CEIP Anselm Clavé de Ripollet. Jorge Huarte i Òscar Ortego, encarregats de presentar el projecte, van pujar a l’escenari a recollir el trofeu de guanyadors i el xec de 3.000 euros. El centre rebrà 3.000 euros en dotació econòmica per al desenvolupament del projecte.

Volem agrair la participació i la col·laboració dels nostres partners que han permès a la Fundació Impuls donar un salt qualitatiu amb el Premi i desenvolupar un pla estratègic competitiu pels propers anys.