28 September 2009
Category:
Premi TIC
Comments: 0

Més d’un centenar de persones assisteixen a l’acte de lliurament del IV Premi TIC de la Fundació Impuls

Barcelona, 9 de setembre de 2009.-El Col·legi de periodistes de Barcelona ha estat l’escenari escollit per la Fundació Impuls per acollir l’acte de lliurament del IV Premi TIC. A la Jornada han assistit més d’un centenar de persones entre premiats, finalistes, professionals de l’educació d’arreu de l’Estat espanyol, personalitats del sector educatiu i patrocinadors.

El Sr. Jaume Graells, director general de Batxillerat i Educació Bàsica, ha estat l’encarregat d’obrir la Jornada TIC i INNOVACIÓ EDUCATIVA, amb un discurs inaugural on ha destacat la trajectòria d’un premi que, després de quatre edicions, s’ha consolidat com tot un referent al sector educatiu. També ha incidit en com el concurs acompleix algunes de les línies estratègiques del Departament d’Educació com ara la integració curricular de les TIC a l’aula i l’atenció dels alumnes amb necessitats educatives especials. En acabat, el Sr. Graells ha volgut agrair a la Fundació Impuls la seva tasca i l’èxit de la convocatòria.

L’acte ha continuat amb una breu presentació del IV Premi TIC a càrrec d’Albert Cortés, Coordinador del Premi TIC i, tot seguit,  el Sr. Ferran Ruíz Tarragó, membre del Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiude la Generalitat de Catalunya i creador del portal edu365.com, ha ofert la conferència Educar en un món canviant. El paper de les TIC, que ha estatuna anàlisi de com el paradigma educatiu no ha variat des de l’època industrial i de com les TIC poden jugar un paper destacat per motivar aquest canvi. La contribució de les TIC permet millorar el rendiment de l’alumnat facilitant un ensenyament personalitzat, on els alumnes deixen de ser només receptors passius i participen en l’aprenentatge. A més, la influència de les TIC possibilita un major protagonisme del treball cooperatiu i de l’aprenentatge en grup. Segons Ruiz Tarragó, les TIC tenen encara un impacte superficial en les escoles per un ús limitat i una aplicació sotmesa a un sistema tradicional d’ensenyament, ja que les escoles que les utilitzen ho fan amb un enfocament obsolet d’impartir classe i avaluar. Les TIC no només poden fer més engrescador l’aprenentatge individual, sinó també ho fan més eficaç, i ràpid, i desenvolupen les habilitats de treball en equip.El repte de la educació és conceptualitzar i aprofitar el potencial transformador de les TIC per a proporcionar una educació que respongui a les exigències de la societat del coneixement.

Finalitzada la conferència ha començat l’acte de lliurament del IV Premi TIC, presidit per Juan Pablo Garrido, membre del Patronat de la Fundació Impuls, Santiago Moreno, director general de Fundación Vodafone, Carlos Grau, director general de Microsoft a Catalunya, Balears, Comunitat Valenciana i Andorra i, finalment, Joaquim Falgueras, vicepresident del Grup Intercom i conseller delegat d’Emagister.com.

Santiago Moreno -director general de Fundación Vodafone- ha destacat que la societat de la informació ha canviat la forma de treball de les empreses i, fins i tot, la forma de relacionar-nos. Al seu entendre, la responsabilitat de les escoles és de no quedar-se enrere respecte a aquestes tendències socials.

Al seu torn, Carlos Grau -director general de Microsoft- ha subratllat la importància de la col·laboració entre empresa, sector educatiu i societat, per millorar la qualitat de l’educació i la competitivitat de les empreses. En la seva intervenció ha insistit en què l’ús de les TIC no s’hauria de limitar a la matèria d’informàtica, sinó utilitzar-les com un recurs més en el treball a l’aula.

Joaquín Falgueras, del Grup Intercom, encomià la tasca de la Fundació Impuls pel reconeixement que fa del professorat i la difusió de les millors experiències educatives, en el ben entès que contribueix a la millora de l’educació, factor bàsic pel progrés del país. A més ha destacat la importància d’utilitzar les xarxes socials en la formació i l’ús d’eines d’autoavaluació i desenvolupament de competències per a facilitar l’elecció d’un itinerari professional.

Tot seguit s’ha fet l’entrega de premis als finalistes que han rebut un petit obsequi commemoratiu, un portàtil Neetbook i llicències de llibres digitals (Digital-Text) per tot un curs acadèmic. Després, ha arribat el moment més esperat de la celebració:

• El guanyador del Premi al projecte més innovador segons la valoració dels usuarisdel portal ha estat per Lupe Montero del Centro de Atención a Personas con Autismo de APNABA (Badajoz) pel projecte: El blog como herramienta de expresión para un alumno con TEA.

Li ha fet entrega del taló de 3.000 euros el Sr. Antoni Aurell, president de Fundació Impuls, i del taló de 6.000 euros en material informàtic pel centre el Sr. Jaume Vicens, director comercial de l’Editorial Vicens Vives.

PARTICIPACIÓ

Més de 700 mestres en representació de 202 centres educatius han participat en l’edició d’enguany. La col·laboració dels diferents departaments i conselleries, especialment del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, han contribuït a l’èxit d’una convocatòria on han participat professors i professores de les 17 Comunitats Autònomes de l’Estat espanyol i d’una vintena de províncies. El nostre objectiu és mantenir l’èxit d’aquesta edició.