Infants de Gatina i Maramba

El projecte Infants de Gatina i Maramba, promogut per Fundació Impuls, amb la col·laboració de Fundació Montblanc, pretèn col·laborar econòmicament amb dues llars d’infants gestionades per la fundació local Kianda Foundation, que atenen els 170 fills de les dones que treballen de 6 del matí a 7 de la tarda, durant 6 mesos a l’any, en aquest districte.

A 30 kilòmetres de Nairobi, es troba el districte de Kiambú, eminenment rural i un dels més poblats i pobres de Kènia. La principal activitat econòmica dels seus habitants és l’agricultura, que es concentra en grans plantacions de te i cafè, propietat de pocs particulars i cooperatives. Molts nens d’aquestes zones rurals no van a l’escola perquè les seves famílies no tenen recursos.

Els diners que es recullin a través de les activitats que Impuls organitza a diversos centres educatius d’arreu de Catalunya i al generós suport d’organitzacions i de donants particulars i aniran destinats a:

a) Comprar uniformes per a tots els alumnes. Una part dels diners recaptats aniran destinats a comprar teles que les noies del centre de capacitació Kimlea Training Center convertiran després en uniformes pels petits a la vegada que aprenen a utilitzar les màquines de cosir.

b) Dotar-los de material escolar per a tot un curs. Es comprarà material escolar (llàpisos, llibretes, llibres…) per als nens i nenes que acudeixen diàriament al les llars d’infants.

c) Garantir l’esmorzar de tots els alumnes durant un any. La majoria dels alumnes estan desnutrits, per la qual cosa a les llars d’infants els donen un esmorzar consistent en un got de llet i una suplement alimentari. Aquest petit esmorzar és, en la majoria dels casos, el seu únic àpat del dia. A més s’està iniciant el programa CHEP (Children Health Programm) que vetlla per la salut dels nens de la zona durant els primers 10 anys de vida, que es quan la mortalitat infantil és més alta.

Pressupost

• Uniformes per a tots els alumnes: 3.400 €