Projecte matern infantil de Càritas Diocesanes a Sabadell i Sant Cugat

Mitjançant la iniciativa de l’Associació d’Antigues alumnes del col·legi La Vall, l’escola ha celebrat un Musical solidari que a més ha sigut una forma divertida i familiar de recordar bons moments i donar gràcies al col•legi.

És un musical intergeneracional, on han participat totes les promocions, les exalumnes són les que s’han encarregat de tot, organitzar, actuar, fer els decorats, dissenyar els vestuaris, cantar i ballar.

Conscients que la solidaritat és l’acció immediata a fer per col·laborar en la millora de les condicions essencials de vida de moltes persones del nostre entorn, l’Associació va decidir que es destinaran els beneficis d’aquesta celebració al projecte matern infantil que desenvolupa Càrites Diocesanes a Sabadell i Sant Cugat, i a la Fundació Impuls.

Han triat el projecte matern infantil de Sabadell realitzat per Cáritas i dirigit a mares amb nens de 0 a 3 anys que té l’objectiu d’ajudar a les mares a viure la seva maternitat de manera positiva, i on també es treballen temes d’hàbits i temes formatius, l’objectiu bàsic, però, és que les mares, tot i les seves dificultats de relació, de problemes familiars, problemes econòmics i socials…visquin de manera positiva la seva maternitat i les seves angoixes no repercuteixen en l’infant. A més, han decidit col·laborar en un altre projecte d’aquesta mateixa entitat realitzat a Sant Cugat i dirigit a mares i nens de 0 a 3 anys, aquest servei és un pretaller, que té l’objectiu d’oferir a les mares amb nens d’aquestes edats i dificultats per treballar ja que tenen els fills al seu càrrec, un espai pre laboral del qual obtenen una beca econòmica.

Pel que fa al tercer món han triat el projecte de la Fundació Impuls:

Etimoé i Makoré:  dues escoles situades a Abidján (Costa d’Ivori). Aquestes escoles, promogudes pels pares, ofereixen una educació i ensenyament de qualitat, tan necessari pel desenvolupament d’aquest país, amb un ambient obert a tot tipus de famílies, independentment de les seves creences, raça, situació econòmica i social.