Projecte Mondemou

El Projecte Mondemou, és una campanya de solidaritat organitzada per la Fundació Impuls a centres educatius de Tarragona per col·laborar amb dos programes de cooperació amb els habitants de Bidonwille Wassa, un barri de barraques situat a les rodalies d’Abidjan, la capital de Costa d’Ivori.

Els 5066 € recollits a la campanya han servit per la compra de medicaments, instrumental mèdic i material pedagògic, destinat a dos programes de cooperació, un d’assistència sanitària i prevenció i un altre d’alfabetització.

• El programa d’assistència sanitària i prevenció el durà a terme l’organització ADESC (Association pour le développement social et culturel) formada per metges, estudiants de medecina i farmàcia que atendran a Wassa durant sis mesos al voltant de 1000 persones.
  • El programa d’alfabetització – que es desenvoluparà simultàniament- consisteix en ensenyar a llegir i escriure i fer gestions administratives bàsiques.

ALGUNES DADES

Per què l’hem anomenat projecte Mondemou?

La llengüa majoritària a Costa d’Ivori és l’ebriè i la traducció del mot “Mondemou” és bon treball

Què saps de Costa d’Ivori?

És un dels països més pobres del món amb molta inestabilitat política i inseguretat social. Ha patit dos cops d’estat en els últims 10 anys i una guerra civil al 2002.

Què és ADESC?

És una associació no lucrativa fundada a l’any 1984 i reconeguda pel Ministeri de l’Interior de Costa d’Ivori. Els seus projectes de cooperació segueixen tres eixos d’acció: alfabetització, assistència sanitària universal i formació professional.