La Fundació Impuls, al costat de l’Acció Social Montalegre i el seu suport a les famílies del Raval

¡Comparteix!

La Fundació Impuls fa un donatiu de 1000 euros a l’acció social de l’Església Montalegre, que ja fa més de 20 anys que dóna suport als veïns del barri del Raval. Desenvolupen diversos programes que promouen la dignitat de les persones, a qui ajuden de forma individual i personalitzada en funció de les seves necessitats.

El grans eixos d’actuació de l’Acció Social Montalegre són:

Aliments, higiene i ajudes puntuals.

Consisteix a un lot mensual adequat al nombre de membres de la unitat familiar. Anualment, se’n beneficien entre 350 i 400 famílies. El 20% del pressupost anual de l’ASM es destina a aquest tipus d’ajudes (lloguers d’urgència, consums, ulleres, etc.)

Acompanyament a persones grans.

Amb l’objectiu de donar atenció a les persones grans vulnerables, es fan tasques de visita i acompanyament a la llar o a l’hospital. Els voluntaris d’ASM fan visites setmanals a les 156 persones de més de 65 anys a les quals s’acompanya i a les 54 persones de més de 80, 20 de les quals viuen soles.

Suport maternal.

Per tal de garantir la nutrició i higiene bàsiques dels infants d’entre 0 i 3 anys, es fa repartiment de bolquers, llet infantil, cereals, etc. a les famílies que s’atenen. Es proporciona també un suport especial a les mares durant el seu embaràs i post part.

Acompanyament laboral.

Aquest projecte, actiu des del 2016, forma part del programa Incropora de la Fundació La Caixa. Amb ell, s’han atès més 600 persones.

Campanya de Nadal i Reis.

Cada any, es preparen lots d’aliments per poder celebrar el Nadal (més de 600 cistelles de gairebé 30 quilos cadascuna) i lots de joguines de Reis per a infants d’entre 0 i 8 anys (gairebé 150 nens i nenes).

Totes aquestes actuacions són possibles gràcies a la implicació de més de 400 persones voluntàries.

Ultimes notícies