SUPORT AL PROFESSORAT

Impuls recolza als docents en la seva vocació professional: l’educació de la infantesa i el jovent, clau del futur de la nostra societat

Impuls vol contribuir al reconeixement social de tots els professionals de l’educació i a la millora de la qualitat educativa a través de la investigació en l’àmbit educatiu, la definició de projectes d’innovació pedagògica i la formació del professorat.

01. PROJECTES DIDÀCTIS

L’objectiu és contribuir al reconeixement social del professorat i recolzar les metodologies didàctiques i projectes pedagògics que s’orienten a la personalització educativa per treure el millor de cada alumne adaptant-se als diferents ritmes d’aprenentatge.

Connecta+ neix amb l’objectiu d’ajudar els alumnes a reflexionar sobre l’ús d’Internet i les seves pròpies conductes i hàbits a la Xarxa. Amb aquest projecte volem acompanyar els alumnes, entre 5è de Primària i 3r d’ESO, perquè adquireixin criteri en l’ús de les eines digitals, des de la doble vessant productiva i ètica.

Sessions d’aula realitzades
Països amb escoles participants
Alumnes han participat
Centres educatius inscrits
Docents formats al curs Connecta+

02. FORMACIÓ

Impuls participa en el desenvolupament i la realització d’activitats de formació professional, cultural i educativa (conferències, jornades, cursos…) adreçades als professionals de l’educació.

FORMACIÓ DOCENT

D’acord amb la missió de la Fundació, Impuls organitza cada any a l’estiu uns Cursos de Formació per a professors i professores. La innovació educativa, les metodologies didàctiques i la transformació en l’ensenyament són alguns dels temes que habitualment tractem.

Aquest any, degut a la pandèmia de la COVID-19 I el confinament, ens hem vist obligats a canviar el plantejament de les activitats formatives d’Impuls, i oferir-les en format telemàtic. Més d’un centenar de docents han cursat els cursos online, amb reconeixement del Departament d’Educació, que hem impartit al llarg del 2020.

• La cooperació i el pensament, eines bàsiques.
• L’aprenentatge competencial. Disseny i avaluació d’unitats didàctiques.
• Eines de pensament crític i creatiu per arribar a ser aprenents.
• Els entorns personals d’aprenentatge i els projectes.
• “Connecta+, educació en el bon ús d’Internet i les tecnologies”. (3 convocatòries)

Al primer trimestre, abans que es decretés el confinament, vam poder impartir a Sant Cugat del Vallès el curs presencial de 30 h de durada, “Fonaments de l’aprenentatge Cooperatiu” que va comptar amb l’assistència de 30 docents. Tots aquestes cursos en han permès seguir impulsant el procés de transformació educativa i recolzar els principals educadors: mares, pares i docents.

Edicions
Hores formatives
Escoles

CONNECTA +