Impuls col·labora en el projecte “Forfait mamá” de l’Hospital Monkole del Congo

¡Comparteix!

“Fortfait Mamá”: Més de 1.000 dones embarassades ateses al Congo en més d’una década

La Fundació Impuls col·labora amb la Fundació Amigos de Monkole per ajudar a dones embarassades del Centre Hospitalari Monkole, situat en un dels barris més pobres de Kinshasa (República Democràtica del Congo). Les estadístiques mostren que, per cada 100.000 naixements al país africà, moren prop de 700 mares durant el part en RDCongo. Un país on l’any 2020 van néixer prop de 4 milions de criatures i malauradament van morir durant el part més de 25mil mares.

El projecte “Forfait Mamá” es va crear fa més de 10 anys amb l’objectiu d’ajudar a dones embarassades sense recursos econòmics.  Segons Enrique Barrio, president de la Fundació Amigos de Monkole, gràcies als donants ja hem aconseguit ajudar a més de mil mares i “esperem duplicar aquesta xifra en els pròxims anys”.

El cost mitjà d’atenció de cada embaràs és d’uns 500 euros. Per 55$ mensuals, les mares són ateses durant l’embaràs (incloses les ecografies), el part, la cesària si és precisa, i el postpart a l’hospital. Fins i tot si és necessari pel seu estat de salut, el nounat pot ser tractat en la unitat de neonatologia fins a la seva recuperació.

L’escola Institució Airina, juntament amb la Fundació Impuls han col.laborat amb 2.200€ pel projecte “Forfait Mamá”. D’aquesta manera hem ajudat a 4 mares en la gestació i donar llum als seus fills. Des de Monkole ens fan arribar la seva gratitud.

Ultimes notícies